Smuti s kivijem in banano

Če kdaj, je še posebej januarja – v hladnih, vetrovnih, deževnih in sneženih dneh (na slednje letos vsaj v nižinah sicer še čakamo) - treba paziti na dovolj velik vnos vitaminov.

Za dobro jutro in uspešen začetek dneva si privoščite smuti, ki je bogat z vitamini in minerali - predlagamo smuti s kivijem in banano.

 

Preden si ga pripravimo, pa si poglejmo še nekaj zanimivosti o sestavinah.

 

Kivi je plod kitajske aktinidije, ki so jo na Kitajskem kultivirali pred več kot tisoč leti, pri nas pa je razširjen šele zadnjih 30 let. Dokler kivi ne dozori, je trpek, zato ga je treba pred uporabo pustiti, da se omedi, da postane meso mehko in sladko. Kivi je bogat vir kalija, magnezija, kalcija, fosforja, železa ter vitaminov B in C – slednjega vsebuje kar enkrat več kot limona. Kivi preprečuje stres, krepi vid in lajša prehlad, žal pa so nekateri nanj alergični. Slovenija je leta 2005 pridelala 238 ton kivija.

 

Banane vsebujejo veliko vlaknin, so tudi vir kalija, folatov, kalcija, fosforja, železa, cinka, bakra, selana, karotena, niacina ter vitaminov B in C.

 

Ali ste vedeli?

 - Domačini jedo poleg plodu tudi koreniko in stržen bananovca.

 - Banane obirajo še zelene. Hranijo in razvažajo jih pri temperaturah med 12 in 13 °C, saj pri bi nižjih počrnele, pri višjih pa začele zoreti. Pred prodajo banane hranijo v prostorih s temperaturo med 16 in 20 °C, da dozorijo. Bolj okusne pa so seveda tiste banane, ki dozorijo v naravi.

 - V Aziji je na trgu bananova moka, ki jo pridelujejo iz vakuumsko posušenega bananinega pireja.

 - Pravijo, da je bananovec prvo drevo, ki ga je človek kultiviral – v Aziji že pred 3000 leti – kljub temu Sveto pismo bananovca ne omenja, pač pa je sladnji omenjen v Koranu kot rajsko drevo.

 - Bananam so v renesansi rekli rajske fige, saj so veljale za izjemno razkošen sadež.

 

Jogurt je bogat vir beljakovin, kalcija, kalija, fosforja, natrija ter vitaminov B in C. Jogurt je lažje prebavljiv kot surovo mleko, njegova blaga kislina pa dobro vpliva na želodec.

Ta slasten in hranilno bogat mlečni izdelek izvira iz Turčije. Domači turški jogurt lahko režejo z žlico, tako je gost.

 

 

 

 

Potrebujemo: 

2 zrela kivija

1 banana

50 ml jogurta

Sestavine damo v mešalnik in jih gladko zmešamo. Postrežemo z rezino kivija.

 

 

 

 

 

Dober tek!

Preverite še recepte za ostale smutije na naši spletni strani, na primer kakijev smuti, malinov smuti in smuti z granatnim jabolkom in banano

 

 

Recept: PS Fotografiral: Klemen Brumec

Dom in Stil
2. jan 2014

Albumi

Spalnice
Vrata in predsobe
Urejanje vrta
Dekoracije
Delovni prostori
Kuhinje
Dnevne sobe
Otroške sobe
Kopalnice

Članki in nasveti

Trendi
Fotozgodbe
Tako se naredi (DIY)
Arhitektura
Rešitve
Kolumnenja
Prebrali smo
Free prints
Nasveti v slikah

Nagradna igra

Najnovejši
Arhiv
Pogoji

Uporabniki

Največ objav
Največ komentarjev


PRIJAVA

Oglaševanje

Cenik
Ponudba
Gradniki - Widgets
Mediji

Kontakt

Pravni pouk
RSS
© Copyright
Piškotki

Spletno mesto uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska spletnega mesta ali s klikom na gumb "Se strinjam" se strinjate z uporabo piškotkov. Se strinjam Več o tem ...